BydgoskieMarki - katalog firm lokalnych

Globalizacja zabija polskie marki?

Cze 23, 2020 dodane przez TorunskieMarki

„Globalizacja bezlitośnie obchodzi się z polskimi firmami” – grzmią nagłówki artykułów gazet i portali. Ale czy rzeczywiście nasze rodzime brandy mają powody do obaw? Czy i komu zagrażają globalistycznej trendy?

Nowe oblicze biznesu

Wraz z rozwojem e-commerce, wiele firm, które do niedawna funkcjonowało jedynie stacjonarne, otworzyło swoje strony i sklepy internetowe. To nie koniec zmian wymuszanych rozwojem e-commerce – dziś, by utrzymać się na rynku, należy na bieżąco podążać za trendami i nowymi technologiami. Aplikacje mobilne i szybkie płatności, to tylko niektóre z wielu udogodnień, których dziś oczekują konsumenci. Firmy, które zapewniają je swym klientom mają szansę przetrwać i wygrać w starciu z globalnymi markami.

Firma w eko-świecie

Ekologiczne trendy każdego roku przybierają na sile, a polscy konsumenci coraz częściej – zamiast produktów światowych marek – wybierają te od małych, lokalnych dostawców. Moda na ekologię sprawia, że rodzime eko-marki nie tylko nie tracą na globalizacji, ale wręcz zyskują. W zalewie niskiej jakości towarów, poszukujemy bowiem tych, które pozytywnie wpłyną na nasze zdrowie i których produkcja nie będzie szkodliwa dla środowiska. Wraz ze wzrostem ekologicznej świadomości oraz znajomością zasad fair trade, zwracamy również uwagę na to, w jakich warunkach produkt został wyprodukowany – czy wytwarzający go pracownicy są godziwie wynagradzani? Czy ich warunki pracy spełniają określone wymogi? W przypadku lokalnych brandów mamy co do tych warunków zdecydowanie mniejsze wątpliwości.

Niezależność = bezpieczeństwo

Każdorazowe zatrzymanie produkcji oznacza dla firm produkcyjnych ogromne straty. W przypadku przedsiębiorstw, które do produkcji swych produktów wykorzystują półprodukty sprowadzane z zagranicy, zamknięcie granic będzie powodować znaczne trudności. Po doświadczeniu, jakim była pandemia koronawirusa, nie dziwi fakt, że wiele firm decyduje się na uniezależnienie od zewnętrznych dostawców. Zamiast nich wybierają polskie, lokalne przedsiębiorstwa. Przykładem firmy, która obecnie odczuwa znaczne zwiększenie poziomu sprzedaży, jest DKM Power Transmission – hurtownia elementów między innymi do maszyn przemysłowych (przekładni, wariatorów, motoreduktorów: https://dkmpower.pl/motoreduktory.html) z Czernikowa. Oprócz wysokiej jakości oferowanych produktów, DKM Power Transmission wyróżnia również znakomita, fachowa obsługa.

Czy globalizacja zabija polskie marki? Odpowiedź na to pytanie tylko częściowo może być twierdząca. Istnieje bowiem wiele firm, takich jak DKM Power Transmssion, które dziś – w obliczu zagrożenia kolejną falą pendemii – zwiększają produkcję oraz zyski. Wzrost ekologicznej świadomości oraz branży e-commerce również przyczynia się do rozwoju wielu polskich, dotąd jedynie lokalnych przedsiębiorstw.

[Głosów: 0   Average: 0/5]

Facebook Icon