BydgoskieMarki - katalog firm lokalnych

Social Room: 6 wskazówek, o których musisz pamiętać działając w social media

Sie 30, 2016 dodane przez TorunskieMarki

socialroomKrążą opinie, że prowadzenie profilu na Facebooku polega wyłącznie na wrzuceniu posta około 19:00. Nic bardziej mylnego. Kwestia zarządzania profilem marki w serwisach społecznościowych wymaga znacznie więcej poświęcenia i pracy niż kilkuminutowe zajęcie się tematem podczas popołudniowej kawy. Na co zwracać uwagę? Oto kilka porad, z których powinieneś skorzystać jak najszybciej.

Określ cel

Wszystkie działania w social media powinny zostać solidnie przemyślane i zaplanowane. Pierwszym etapem, którego nie można pominąć podczas tworzenia strategii to wyznaczenie celów. Pamiętaj, że muszą być one realne do osiągnięcia! Wystarczy, że wspólnie z zespołem określicie założenia, na których Wam najbardziej zależy. Może być to np. poprawienie wizerunku, edukacja odbiorcy, usprawnienie obsługi Klienta etc. Następnie zastanówcie się nad tym, do ilu potencjalnych Klientów chcielibyście dotrzeć lub jaki poziom sprzedaży będzie dla Was zadowalający. To powinno pomóc w procesie realizacji planu oraz mierzenia efektów pracy. Bez tego postępy są wręcz niemożliwe do osiągnięcia, a wszelkie działania po omacku najczęściej kończą się zniechęceniem i rezygnacją po kilku tygodniach mozolnej pracy.

Zachęć odbiorców do rozmowy

Pamiętaj, że Facebook to nie kanał informacyjny. Zbyt duża dawka treści związanych wyłącznie z produktem lub samą marką jest monotonna i zniechęcająca. Urozmaicaj swoje treści poprzez pytania, wyrażenie opinii, a jeśli możesz sobie na to pozwolić dodatkowo aktywizuj publiczność marki za pomocą konkursów, zabaw i łamigłówek. Facebook działa podobnie do relacji międzyludzkich – nikt przecież nie chce słuchać wyłącznie monologów.

Zachowaj autentyczność

Twoi Fani są bardziej świadomi niż Ci się wydaje, dlatego naginanie faktów oraz nawet drobne kłamstwa związane z produktem lub marką bardzo szybko wypłyną na wierzch i zostaną użyte przeciwko Tobie. Musisz mieć świadomość, że dużo łatwiej wydać negatywną opinię osobie, która siedzi wygodnie na fotelu w swoim ciepłym mieszkaniu i nie ma z Tobą bezpośredniego kontaktu fizycznego.

Nasłuchuj i dawaj wartości

Media społecznościowe to doskonały kanał pomagający w zwiększeniu sprzedaży. Zanim jednak wyciągniesz rękę po swój kawałek tortu, zastanów się co możesz dać od siebie. Słuchaj swoich konsumentów, zapytaj o potrzeby, publikuj branżowe nowości, doradzaj i buduj wizerunek eksperta. Daj się poznać, ale również miej chęć poznawania swoich odbiorców. Bądź dla nich interesujący, a to wcale nie jest takie trudne jak może się wydawać! Niech publikowany komunikat niesie za sobą coś nowego i odkrywczego, pomoże rozwiązać problem, daje wartość lub poruszy ciekawą, ale niezbyt często poruszaną kwestię. Powoli to na zbudowanie wizerunku profesjonalisty w danej dziedzinie oraz pozyskanie nowych fanów marki.

Pracuj nad zaufaniem

Budowanie zaufania jest procesem długotrwałym i wymagającym, ale ostatecznie bardzo opłacalnym. Dzięki niemu pozyskasz nowe kontakty, zbudujesz bazy danych, nawiążesz liczne współprace oraz wsparcie Twojego biznesu. Przenieś rozmowę toczącą się w social media na telefon lub email, a istnieje duże prawdopodobieństwo, że spotkasz się z potencjalnym Klientem osobiście i dobijesz targu. Pokaż również dotychczasowe osiągnięcia i świadectwa Twojej pracy, które utwierdzą odbiorców w przekonaniu, że jesteś profesjonalistą! Możesz stworzyć również darmowego e-booka lub newsletter z wartościową wiedzą, która będzie dodatkową gratyfikacją dla fanów Twojej marki i dodatkowo pozwoli na zbudowanie bazy telefonów lub maili do potencjalnych partnerów biznesowych.

Określ grupę docelową i zainwestuj w kampanie reklamowe

Poza systematycznym zamieszczaniem treści na firmowym profilu pomyśl nad stworzeniem płatnej kampanii reklamowej dla Twojej marki. Dzięki temu masz szansę na dotarcie do wielomilionowej społeczności i pozyskanie nowych Klientów. Narzędzia reklamowe dostępne na Facebooku umożliwiają Ci na dotarcie do mocno sprecyzowanej grupy odbiorczej np. użytkowników Iphone’ów, osób w konkretnej lokalizacji, czy też ludzi powiązanych z biznesem lub przedsiębiorczością. Pozwala to na precyzyjne wystosowanie oferty do osób, które znajdują się w Twojej grupie docelowej przy jednoczesnej minimalizacji kosztów reklamowych.

To wyłącznie podstawowe wskazówki, które warto wziąć pod uwagę podczas prowadzenia profilu w mediach społecznościowych. Zweryfikuj swoje dotychczasowe działania i wprowadź brakujące elementy, które pozwolą Ci na wykreowanie wartościowej marki w sieci.

Jeśli masz ochotę niezobowiązująco porozmawiać z nami o mediach społecznościowych, wpadnij do nas na pyszną kawę, Pozdrawiamy, Tomasz Hejankowski i Paweł Olszewski | www.socialroom.pl
[Głosów:25    Średnia:4.8/5]

Facebook Icon