BydgoskieMarki - katalog firm lokalnych

Content marketing nie działa? To znaczy, że coś robisz źle

Sie 24, 2016 dodane przez TorunskieMarki

chillmedia-bydgoszczChociaż w praktyce content marketing jest stosowany na różnych szczeblach od wielu lat, to aktualnie przeżywa prawdziwy rozkwit. To aktualnie jedna z najbardziej skutecznych metod marketingowych, która pozwala wyróżnić się w gronie konkurencyjnych firm. Jednak wiele osób próbowało content marketingu i twierdzą, że ten nie działa. Jak to możliwe?

Czym jest Content Marketing?

Content marketing polega na dostarczaniu klientom wartościowych treści. „Wartościowych” jest kluczowym słowem. Nie chodzi o reklamy lub teksty sponsorowane, które wychwalają produkty lub usługi danej firmy. Content marketing ma poszerzać wiedzę użytkownika, odpowiadać na ważne pytania lub po prostu bawić. Podstawą jest całkowita bezstronność i ukazanie tematu z różnych stron.

Często można spotkać się z określeniem, że content marketing nie sprzedaje. Nie jest to prawda. Wartościowe treści jak najbardziej sprzedają, ale nie w sposób bezpośredni, jak robi to reklama. Ważne jest budowanie renomy marki, zaufania do przedsiębiorstwa i w ten sposób zdobywanie leadów, których następnie można zamienić w klientów. Jeśli treści będą reklamowe, to nie spełnią swojej roli. Badania pokazują, że content marketing może być nawet 3 razy bardziej skuteczny od tradycyjnych metod pozyskiwania klientów.

U mnie nie działa – dlaczego?

Wielokrotnie spotkałem się z opinią, że content marketing nie działa. Firmy stworzyły bloga firmowego, na którym pojawiały się wartościowe treści. Jednak w żaden sposób nie przełożyło się to na wzrost sprzedaży lub nawet liczbę odwiedzin na stronie. Jak to możliwe skoro specjaliści na całym świecie twierdzą, że content marketing jest szalenie skuteczny?

content marketingPrzede wszystkim content marketing nie jest działaniem nastawionym na błyskawiczne efekty. Oczywiście przy dobrze zaplanowanej strategii już nawet jeden tekst lub film może przełożyć się na zwiększone zainteresowanie marką i pozyskanie nowych leadów. Jednak główny nacisk powinien zostać położony na działania długofalowe. Początkowo mogą nie przynosić ogromnych zysków i może się wydawać, że pieniądze lepiej wydać na reklamę, ale w dłuższej perspektywie content marketing przynosi dużo większe korzyści. To zabawa dla cierpliwych.

Ważniejsza jest jeszcze inna kwestia. Content marketing to nie tylko tworzenie wartościowych treści. Jest to najważniejszy aspekt, ale jeśli skupimy się tylko na nim, to działania nie przyniosą skutku. Skąd klient ma wiedzieć o naszych treściach? Jak ma na nie trafić? Dlatego tak ważne jest zaplanowanie całej strategii dystrybucji treści. Nie wystarczy wrzucić post na bloga, a następnie opublikować go na fanpage’u i Twitterze. Niezbędny jest budżet, który pozwoli contentowi trafić do potencjalnych klientów. Można do tego wykorzystać media społecznościowe, fora, grupy specjalistyczne, Google Adwords, a także SEO.

content marketingW działaniach content marketingowych ważne jest także poznanie swojego odbiorcy. W końcu chodzi o dostarczenie treści, które będą wartościowe dla potencjalnego klienta. Dlatego musimy poznać naszych odbiorców. Zrozumieć ich motywacje i potrzeby. Tworzyć treści dla różnych odbiorców i nie zamykać się na wąską grupę.

No i wreszcie nie ma content marketingu bez analizy dotychczasowej strategii. Musimy wiedzieć, jak sprawdzają się zaplanowane działania, które treści dają największą konwersję, a z których lepiej

zrezygnować. Tylko w ten sposób content marketing będzie skuteczny i przełoży się na zwiększoną sprzedaż usług lub produktów.

Jeśli chciałbyś zaplanować działania content marketingowe w swojej firmie lub masz jakieś pytania, to możesz się do mnie odezwać. Jestem w stanie przygotować odpowiednią strategię, która sprawi, że Twoja firma zacznie być widoczna i będzie wyróżniać się na tle konkurentów.

www.chilmedia.pl

[Głosów:2    Średnia:5/5]

Facebook Icon